יום רביעי, 2 בינואר 2013

כיצד ללמוד אנגלית


בשלבי חיים שונים עומדים אנשים על הצורך לשפר את שליטתם בשפה האנגלית, שכן מבחינה בלתי רשמית זוהי שפתו של העולם. לעיתים מדובר בצעירים הניגשים לבחינת הבגרות או למבחן הפסיכומטרי, בסטודנטים המעוניינים להמשיך לתארים מתקדמים בחו"ל, באנשי עסקים המצויים בקשרים עם עמיתים בניכר, וגם באנשים מן השורה המעוניינים להעשיר את אוצר המילים שלהם. כדאי לדעת שכיום ניתן ללמוד את השפה האנגלית ולשפר את שליטתכם בה במגוון דרכים, חלקן מקצועיות וכרוכות בתשלום, ואילו אחרות פשוט ידרשו מכם השקעה ורצינות בלימוד עצמי.

דרכים שונות ללימודי אנגלית

להלן מספר אפיקי לימוד מומלצים הפתוחים בפני כל אדם:

לימודי אנגלית
אנגלית בפסיכומטרי
· קורסים – כיום פועלים בישראל מספר מכונים המציעים קורסי אנגלית למתחילים או למתקדמים, וכן קורסים ייעודיים לבחינה הפסיכומטרית ולהשלמת הבגרות. לפני שבוחרים קורס יש להבין היטב מהי מטרתכם שכן קורסים המיועדים לבחינה הפסיכומטרית, למשל, לא יהיה יעילים עבור אנשי עסקים הנזקקים לשיפור האנגלית בדגש עסקי.

· לימוד בעזרת חוברות – בחנויות הספרים ניתן לרכוש חוברות ללימוד אנגלית ברמות שונות, המספקות תרגילים והסברים. אולם אם הינכם בעלי שאיפות גבוהות כנראה שהחוברות לבדן לא יספיקו.

· אינטרנט – כיום אפשר להוריד ברשת האינטרנט מספר לומדות המספקות כלים בסיסיים לשי
מוש נכון בשפה, וכן מבחנים פשוטים למדי התורמים להעשרת אוצר המילים.

· סלולארי – לאחרונה הושקו אפליקציות לטלפונים חכמים, המתמקדות בעיקר בלימוד אנגלית לקראת הבחינה הפסיכומטרית. האפליקציות בהחלט מומלצות למתכוננים לבחינה בשל זמינות התרגול בכל עת ומקום.

· בני זוג וחברים – הדבר המשמעותי ביותר בלימודי שפה הוא פשוט להשתפשף בה, אך אין זה אומר שחייבים לטוס לחו"ל. אם בני זוגכם או חבריכם דוברים אנגלית ברמה טובה הרי שתרוויחו רבות מתרגול שיחות עימם.

· קריאה – את האנגלית אפשר לשפר לא רק בעזרת דיבור אלא גם באמצעות קריאה יומיומית בעיתונים ובמגזינים. מומלץ שלא לקפוץ אל מעל לרמתכם הנוכחית, ועדיף להתחיל עם חומרי קריאה פשוטים ומעניינים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה